Pages

Mencari Lagi 28,936 Yang Hilang...

SEGMEN WAJIB TERJAH!!..=)


berminat? untuk pengiklanan..promosi RM 10 dua bulan(iklan + review blog)..email ke itsaboutfashion@gmail.com

Sunday, November 7, 2010

Dying to have smokey eyes??lets get started....=)

hmm....skunk nh ramai yg nk wat smokey eyes kan??....ala2 avril gitu....so...lets get started...here's da tutorial...hope its easy n korg leh follow....=)

Anda perlu:
  • Eye primer (you don't need it, but it's great for keeping shadow in place)
  • 2 Shadows:1 terang...1 gelap...
  • Eyeliner
  • Makeup brushes
  • Mascara
  • Cosmetic remover wipe (untuk memadam dan cara paling mudah untuk segera bersihkan warna hitam yg terjatuh keluar dr mata...)
1) Kunci untuk menjaga eyeshadow dari meleleh ke lipatan kelopak mata anda untuk jangka masa lama adalah jaga kelopak mata anda agar tetap tidak minyak. Untuk elakkan berminyak, lakukan dengan dasar eyeshadow (juga disebut "primer"). Cuma menggesek primer kt mata n biarkan kering b4 menerusnya langkah seterusnya..
-->
Beberapa primer besar untuk mata smokey termasuk MAC 'paint' dan Urban Decay's 'Primer Potion'.

2) Guna eyeliner. Jika anda pergi untuk typical black, brown or gray smoky eye, terapkan liner di salah satu warna di atas garis bulu mata atas, gambar garis tebal di tengah mata. Jika anda memilih untuk jewel-toned eye (violet membuat smokey eyes cantik), letak line mata dgn warna ungu, biru atau hijau pekat.

3) Blend warna pada bulu mata bawah. Untuk warna di bahagian bawah (smokey eyes) anda gunakan pensil eyeliner kerana ia paling mudah untuk membuat noda. Lepas dh lukis line, jalankan jari anda di atasnya untuk smudge line. Anda juga boleh melaksanakan sedikit bayangan untuk mendapatkan kesan smudge penuh.

4) Terapkan light base color. Sekali lagi, kunci untuk smokey eyes adalah pasangan asas lebih ringan dengan warna lebih gelap. Saya lebih suka guna a nice cream shade for my base. Sapu a light,shimmery shadow ke atas kelopak untuk browbone anda. Boleh gunakan Stila's whipped eye shadows. The moist "mousse" consistency akan nmpak kekal. Recommended warna taupe dan pearl.

5) Check hasil kerja anda...Tgok warna dan paduan warna cocok x??

6) Pastu, Selesai dengan beberapa lapis maskara. Anda perlu melaksanakan beberapa lapis maskara agar bulu mata yang tebal dan gelap. Jika anda tidak memiliki bulu mata panjang, melentik, anda boleh curl dengan lash curler. 

Selamat mencuba....Di bawah ada demo untuk anda ikuti agar lebih WOW....=))


 
SILA LIKE :D

Post You May Like..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jOm LoRat2 kt Blog OranG LaEn!!!