Pages

Mencari Lagi 28,936 Yang Hilang...

SEGMEN WAJIB TERJAH!!..=)


berminat? untuk pengiklanan..promosi RM 10 dua bulan(iklan + review blog)..email ke itsaboutfashion@gmail.com

Wednesday, January 4, 2012

Pelembut Fabrik:Yang Mana Paling Best?




Ok..pertama2...dis is not an advertisement or iklan berbayar or wat so eva...Dah banyak kali nk buat entry nh..tapi xbuat2...Akhirnya, dapat hidayah so I post it today..Yayyyy...~~


Cakap pasal pelembut fabrik..Ape yang menjadi pilihan hati anda?Ahha...Cepat2 fikir..


Saya dah cuba pelbagai pelembut fabrik...Akhirnya, saya temui yang sesuai..(ayat mak2 dalam iklan..;p)


Masa mula2 dulu, memang malas guna pelembut fabrik, xkisah la, softlan ke, downy ke, etc..pastu pas kakak2 semua kecoh.. asal keluar ke pasaraya je..masing2 rebut bli softener untuk bawak balik hostel...Saya pon dengki la..nak jugak..ahaha..so they hv choosed Softlan (at dat time..years back)...Pink Softlan kitorg suka bau die...lembuttt....=)


Then, bila ada kursus at Sarawak, xkan nak bawak yang sedia ada kan yang besar gedabak tu naik flight, mampus kene tahan...So I decided to when shopping wif my new frenz..


"Eyh..kau guna pelembut ape eyh??"

"Aku gune Downy...Anti Bacteria...yang warna biru.."

"Best eyh bau die...Nak try lahhh"


So i trus grab Downy Anti Bacteria..(yup..saya mmg mudah terpengaruh dgn kawan..;p)..



Bau die kuat...betul la cakap iklan..gune skit je...Tapi sebb dah terbiasa gune 1 full cup..amek kau..kuat giler bau die...Bile time kursus...Ada sum1 lalu kat belakang saya, and suddently die tanya..


"Eyh..guna minyak wangi ape eyh??"


Tersipu2 malu...saya pon cakap...


"guna softener je..."
ok2...ni bukan dialog saya yg sebenar...saya xgedik camtu ok..;p


3 bulan guna downy time kat Sarawak..then continue Downy bile balik hostel...(Sorry Softlan..saya curang)..I used Downy Purple...(terpengaruh iklan lg time nh..;p). Tapi mmg best lg Downy Purple berbanding Anti Bacteria..Lembut mmg bau ala2 minyak wangi..ecehh...My mum pulak suka Downy Merah..

Ada juga nak try Dwony Innocence..Downy yang baru tu..tapi xjd beli..coz bau die xmemikat hidung saya..



Then, bile dah duduk hostel, as usual, bukan selalu barang2 asrama nh parents sponsor...I had to buy stuff my ownself...Bila dah guna duit sendiri..Xdelahh bli yg mahal2...Duit sendiri maaa...So i choose yang murahhh..ahahaha...


Guess what..I choose Daia..Murah je...Daia purple...kurang RM5.00 rasanya..murah je...tapi..bau pun best..but bile murah..saya xguna 1 cup...instead, i used 1 cup setengah..hahah..yup..saya mmg suka bau wangi2..like my sis said...ada sindrom bau wangi..everythng nak wangi...even minyak wangi berbotol2...pewangi rumah berjenis2...hahah..ok2..back to the story...


Bile cuti panjang, balik la rumah...Then as usual, rutin harian, lipat baju..Wooowww...wangi giler baju nh...Duk bau2 baju banyak kali..


Then tanyalah my mum..die gune pencuci ape? Then my mum ckp...


"Taddaaaaaa....gunalah Comfort Ultra..untuk cucian unggul dan tahan lama"-->ahaha...dunia terbalik kalau mak aku ckp mcm nh..;p


Pastu, ape lg...semua baju saya berbau wangi..duk hidu2,..bau pun tahan lama...memang wangi tak terkata lahh...kali ni saya sriyes...SERIOUSLY WANGI..and i absolutely promote kat kawan2..=)


It was amazing...kalau suka bau sweet..leh pilih Comfort Ultra Morning Fresh...Kalau suka bau macam bunga n segar..leh pilih Comfort Ultra Blossom Fresh...
Comfort Ultra Blossom Fresh

Comfort Ultra Morning Fresh

Currently guna Comfort Ultra Blossom Fresh..best giler bau die...duk dalam almari..tinggal la berminggu2...bila nak guna baju tu....bau die still lekat...Dah cuba lom??tak percaya, g la bli..n bagi comment kat sini ok..=)


Korang semua suka yang mana?


SILA LIKE :D

20 comments:

FazMira said...

seyes comfort ultra?? nk try laa.. slalu gune downy je...
i likeeee wangi2,,, haha

Alinkiwi said...

mirAaaaaa...wangi2...beli taw...tp ada 2...satu comfort...satu comfort ultra..pastikan bli botol yang btul..huhuhu

xira.b said...

.....aku rasa aku dah kena pengaruh rakan-sebaya. (--")
habis final aku beli!

sarah mohamad said...

Tak pernah guna comfort ni. Boleh try kalau bau wangi HEHEHE

Alinkiwi said...

@Hazirah:ahaha..lawak la ko nh..tp kalau nk try..leh bli botol kecik...tp siyes xrugi..heheh

@sarah:sila lahh try..RECOMMENDED...=)

Cik Yaya said...

suke guna daia pink!!!

Anis Anisa said...

nanty nak try la.. biase guna downi. x pon soflan

Alinkiwi said...

@yaya:daia pink pon best kan??huhuh....geng2..murah tp best..=)

@anis:try la...try la...hehe..ni kan baru..ramai xtry lagi..;p

Anonymous said...

saya gune top dayfresh..warna biru yang paling saya suka..dan yg paling penting ade logo halal..confident skit bile basuh pakaian untuk solat =)..
cube lah!!!..bau pun wangi berhari2..smpi kawan2 pun tanye knp wangi sangat...heeeee3

Alinkiwi said...

yeke??leh try top la pasnh..=)

Anonymous said...

http://www.ewg.org/enviroblog/2011/11/dont-get-slimed-skip-fabric-softener

Unknown said...

Dik,

Halal ke produk tu??? Cuba selidik. Ingat, bila kita guna pakaian yg dicuci melibtkan pelembut tdk halal boleh menyebabkan solat tidak sah.

Unknown said...

Tadi tergerak hati nak search pasal hukum guna pelembut fabrik ni. Yang agak mewas-waskan ialah pelembut yang mengandungi tallow. Tallow ni bahan berasaskan lemak haiwan. Seeloknya cari yang palm-based.

Hukum menggunakan pelembut fabrik adalah harus, selagi bahannya ada halal.

Sekadar berkongsi maklumat yang saya baru dapat tadi. :)

HARO SKINCARE said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Cara cuci masukkn dlm mesin je ke? Atau lain ?😂

Unknown said...

Cara cuci masukkn dlm mesin je ke? Atau lain ?😂

Unknown said...

Halal ke pelembut kain softlan

Unknown said...

soflan & daia adakah halal

ITSY BITSY said...

sy da bertahun² guna comfort ultra. sy suka y wane pink dan putih. putih y utk baby tu...sedap gilerrr bau y putih ni...soft sgt...mmg mcm bau baby...sy dpt tester ms lps bsalin kt hospital swasta dlu. skali pki terus x tkr² da. tp tu la...kt area tmpt tggl sy ni ssh plk nk cr...tp...klu g jusco pn ssh jg nk dpt confort putih tu...kdg ade kdg xde. skali nampak sy trus grab 2botol. huhu...sdp baunye...sy guna utk bj anak². utk bj ibu bapa guna y wane pink. wane y lain sy x kenan plk.em...nk bli online tkut tumpah plk. kt jusco ade 1 jenama baru...mesra alam pny...mahal sket...peh...bau die...sodapp...tp tu la...sy x selalu g jusco...so xpola...let go je...lgpun agk mahal...huhu..

Zach said...

Ni bg kain lembut ke bg wangi..confuse jap.

Post You May Like..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jOm LoRat2 kt Blog OranG LaEn!!!