Pages

Mencari Lagi 28,936 Yang Hilang...

SEGMEN WAJIB TERJAH!!..=)


berminat? untuk pengiklanan..promosi RM 10 dua bulan(iklan + review blog)..email ke itsaboutfashion@gmail.com

Thursday, June 23, 2011

Jijik: Daging Burger dari Tahi Manusia...


Tak cukup dengan telur ayam tiruan, kini yang terbaru Jepun telah muncul dengan inovasi baru iaitu menghasilkan daging burger dari bahan buangan manusia! biar benar...???

nampak menyelarakan???

Mitsuyuki Ikeda, seorang pengkaji dari Okayama Laboratory, telah menghasilkan steak tiruan dari tahi manusia. Tokyo Sewage mulanya menghubungi saintis tersebut mencari penyelesaian kepada najis yang terlalu banyak di loji buangan najis. Mereka memintanya mencari kegunaan lain untuk najis tersebut kerana ianya mengandungi protein yang berlebihan disebabkan bakteria yang banyak.

Menurut beliau, setelah membuat kajian didapati bahan buangan manusia mempunyai jumlah protein yang tinggi. Warna merah pada daging burger itu diwarnakan dengan pewarna artifisial untuk membuatkan ia nampak segar, menarik dan kelihatan seperti daging burger yang sebenar dan menggunakan perasa soya sebagai bahan tambahan untuk memberikan rasa sebenar daging kepada najis yang diproses tersebut. Ujian awal menunjukkan orangramai yang merasa daging tahi ini tidak dapat membezakannya dengan daging lembu.

63% protein, 25% karbohidrat, 3% lemak dan 9% mineral merupakan kandungan yang ada dalam daging ini. mengasingkan bahan proteinnya, mencampurkannya dengan pemangkin dan memasukkan bahan bahan tersebut ke dalam mesin peletup untuk menghasilkan steak tiruan.

Tambah beliau, masalah utamanya bukan dari segi kesihatan tetapi dari psikologi manusia iaitu daging ini dibuat daripada najis. Ditambah pula dengan kos pembuatannya yang rumit menjadikannya agak mahal membuatkan harganya 10 hingga 20kali ganda lebih mahal daripada daging lembu biasa. Namun, itu hanyalah kos untuk kajian dan mungkin apabila kajian ini selesai harganya akan boleh dikurangkan supaya setanding dengan harga daging burger biasa. Jika tidak, ia tidak akan di pasarkan.

Katanya lagi, daging burger daripada najis manusia ini kurang lemak dan rendah kalori. 

Ya Allah..bagi RM100000000000000000000 pon xsanggup aku makan..kalau darurat...akanku fikirkan kemudian..;p Macam2 la Jepun ni...


Sumber: I ♥ PAHANG 

SILA LIKE :D

4 comments:

fyna ahmad said...

eeeiiuuuwwww...
sangat jijik.
gile la sape yang makan tue.





jemput singgah belog fyna.
ada segmen.
senang je.
http://inibelogfyna.blogspot.com/
:)

taoslayerz said...

euwww..jom baca blog tao, tao pon ade post yg camnieh..siap ader video lagi di

http://taotauajer.blogspot.com

Far8 budak baik said...

kalau 10000000
aku telan je..
hahahaha

enjoyurlife said...

biar tul lin..adui..macam2..dgn teknologi skunk, njis manusia pon org recycle balik....jimat bhn mentah r jwbnyer kan...huhu
tup2, ms dpan 6ti, ada jg air kencing mrk proses jd air tin n jd piliahn aramai..hukhukhuk....:-))

Post You May Like..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jOm LoRat2 kt Blog OranG LaEn!!!