Pages

Mencari Lagi 28,936 Yang Hilang...

SEGMEN WAJIB TERJAH!!..=)


berminat? untuk pengiklanan..promosi RM 10 dua bulan(iklan + review blog)..email ke itsaboutfashion@gmail.com

Wednesday, November 2, 2011

Berita Baik untuk Peminat Tudung Yuna n Hana Tajima.Ada orang membeckup anda =)





Dekat Fb n Blog kan duk kecoh2 pasal tudung Yuna yang seakan2 sama dengan gaya paderi wanita. Ni ha..ada video Ustaz Zulkifli Ahmad..Tgok dulu...xlama pon...2 minit 42 saat je...Then baru comment k..=)


Antara kata2 ustaz Zul yang dipetik:

"Duk kira apa dia nak bertudung..Selagi mana dia nak bertudung pakai la macam mana pon..Yang kita duk geram yang tak bertudung..Kenapa tak menegur orang yang tak bertudung...Tu tandanya orang kita dah hilang focus. Dia tak tahu yang mana menjadi keutamaan dan yang mana tidak menjadi keutamaan..Bagi saya orang perempuan nak pakai tudung macamana pakai, yang penting dia nak pakai tudung.."

Kesimpulannya, Mulut orang, susah nak tutup..Even orang pakai purdah pun ada yang persoalkan purdah yang dipakai pelbagai warna..Hmmm...

Sama-sama muhasabah diri..Jaga aurat diri sendiri..=)


SILA LIKE :D

5 comments:

fidah adie said...

ada tengok kat fb td :) memang btl pun apa ustaz tu ckp kan?

Ca'Oi_Bartowski said...

Share


Jom Singgah
http://takbest.blogspot.com/2011/11/rage-virus.html

Anonymous said...

Salam.. maaf,ustz tu mngkin trsilap..mnutup aurat adlah wajib n msti patuh n ikut syariat..Apa itu aurat? Dalam Syarah Sunan Ibnu Majah juz 1/276, disebutkan, bahwa aurat adalah kullu maa yastahyii minhu wa yasuu`u shahibahu in yura minhu (setiap yang menyebabkan malu, dan membawa aib bagi pemiliknya jika terlihat)”.
Firman Allah s.w.t..Qs:Al-Ahzab:59 "Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."
Pakaian yg mniru pakaian agama kuffar mngkin salah satu agenda kafir bgi mempengaruhi umat islam..jadi berhati2 lah..bykkn mnuntut ilmu agama,semoga kita tdk trpesong dn agenda mereka..wallahua'lam...

Firah Zaimi said...

Pada yg xtaw esp anonymous, pg tgk youtube ustaz azhar idrus pasal pakai selendang style nie. Kita dianggap tiru paderi wanita klu kita mmg ikut step by step cara dia pakai plus niat tp klu kebetulan sme xde mslh. Lg pun asal paderi wanita nie pakai mcm nie sbb ikut ajaran Nabi dulu la klu xsilap. Kan kristian nie terpesong drpd ajaran Islam. Pasal firman Allah yg dinyatakan pulak mmg betol tp maksud ustaz kat atas mestila xkesah pakai mcm mne asalkan tutup aurat bak kata UAI, pakai baldi pun blh. So, tlg la jgn complicated Islam esp klu kite nie xcukup ilmu lg.

Anonymous said...

مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ
“Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum, maka ia termasuk golongan mereka”.

Post You May Like..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jOm LoRat2 kt Blog OranG LaEn!!!