Pages

Mencari Lagi 28,936 Yang Hilang...

SEGMEN WAJIB TERJAH!!..=)


berminat? untuk pengiklanan..promosi RM 10 dua bulan(iklan + review blog)..email ke itsaboutfashion@gmail.com

Wednesday, August 17, 2011

Suke Tak Basahkan Lidah....


Sempena Bulan Ramadhan, marilahh kita basahkan lidah bersama2 dengan zikir.. Bukan bulan Ramadhan je...hari2 bagus mengamalkan zikir..=)



Haritu dalam tv, Ustazah NorBahiyah pun ada cakap....amalkan zikir ni..Simple je...Hari2...dapat menghapuskan dosa sebanyak buih2 di lautan..

subhanallah (33 kali)
alhamdulillah (33 kali)
allahu akbar (33 kali)

So...total semua 99 kali...

Dari Abu Hurairah r.a.,katanya:Rasulullah s.a.w. bersabda:

“Barangsiapa yang bertasbih kepada Allah (subhanallah) 33X pada setiap selesai solat(fardhu) dan bertahmid kepada Allah (alhamdulillah) 33X dan bertakbir kepada Allah (allahu akbar) 33X, maka yang demikian itu jumlahnya menjadi 99. Kemudian dia mencukupkan menjadi seratus dengan mengucapkan: Laa ilaaha illallahu wahdahu laa syarikalahu lahul mulku wa lahul hamdu wa huwa ‘alaa kulli syaiin qadiir(1X). Maka akan diampunkan dosa-dosanya meskipun sebanyak buih di laut.”

[H.R. Muslim]


Sumber tambahan: Menurut kajian, zikir dapat meningkatkan kecergasan otak. Selain tu...zikir Alhamdulillah,Subhanallah,Allhuakbar adalah untuk hati...Sesiapa yang kuat membebel,banyak merungut,banyak bunyi..sentiasa tak bersyukur dan sentiasa dalam keadaan tidak mencukupi eloklah korang amalkan zikir nie...=)


Sumber: CariGold


Sila Like..!!
SILA LIKE :D

No comments:

Post You May Like..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jOm LoRat2 kt Blog OranG LaEn!!!